vrijdag, januari 07, 2005

juweeltje



Een jaar of 2 geleden heb ik een ontwerpje gemaakt voor een hangertje van de Alleweder. Ik had daarvoor al een hangertje aan van een "bikeopelli", een mannetje op een MB.
Een vriendin van een vriendin van me heeft dan het ontwerp uitgewerkt (lees : verkleind) en in zilver voor me nagemaakt.
Zoals je kunt zien is het geen "lege" FAW, maar zit er een mannetje in. Het mannetje is eiglijk een Kokopelli, het vruchtbaarheidssymbool van de Anazasi (een oude Indianenstam uit Zuid/West-Amerika. Origineel is dat een kromgebogen mannetje dat een fluit bespeelt, maar het werd inmiddels al in verschillende varianten gebruikt, zoals oa. op een mountainbike.
Ik heb alleen het hoofdje ervan gebruikt om de indruk te geven dat er iemand in de Alleweder zit.
Ik draag het altijd rond mijn nek en heb er verschillende leuke commentaren op gehad.