donderdag, januari 20, 2005

reflectie


De Alleweder was al rood ( de exacte kleur heet "roover-rood") gespoten toen ik hem kocht. Dat viel dus al goed mee, alleen vond ik hem een beetje saai, zeker met die zwarte neus. De neus was het eerst aan de beurt. Identiek dezelfde kleur spuiten was ondoenbaar (de Alleweder was met autolak bespoten) en een volledig rooie Alleweder was ook niet echt veel mooier. Toen kwam ik in de rij spuitbussen zilver tegen, en dat is het dus geworden. Het is vrij neutraal tov de andere kleuren en het breekt het rode.
Een logo wilde ik ook op de zijkant hebben en dat is uiteindelijk die van Monsters Inc. geworden. Alle kleuren ervan zijn reflecterend.
Omdat het centrale gedeelte van de zijkant niet genoeg was, ben ik gaan experimenteren met vierkanten. Ik wilde het geheel zodanig hebben dat andere weggebruikers in het donker een vrij goed zicht hebben op de afmetingen van de Alleweder, daarom heb ik ook achteraan wat vierkanten geplakt. Omdat de Alleweder gestroomlijnd is en dus achteraan terug samenkomt, zie je vanachteren ook een gedeelte van de zijkant (zie foto), wat het ook weer veiliger maakt.
De reflecterende witte stippen op de zwarte wieldoekjes hebben een dubbele functie : enerzijds vallen ze in het donker goed op omdat ze "bewegen" als er licht op valt, anderzijds zijn ze voor mij een hulpmiddeltje omdat ze zodanig zijn aangebracht dat de ventielen van de binnenbanden aan de achterkant ervan zitten. Ik moet dus niet gaan zoeken als ik moet bijpompen (is het meest praktisch bij het achterwiel).
Het geheel beschouw ik nog steeds als vrij goed geslaagd en ik ben er voorlopig nog niet op uitgekeken ...